Een agrarisch weblog

Greendays 2008

Ik trok er dit keer maar op uit, want tenslotte had ik nog 4 daagjes vakantie. En dan ook nog eens naar de Greendays. Ook een keer wat anders. Het weer zat gelukkig mee, wat het geheel nog leuker maakte!

Op het begin een soort oldtimerpark, waar allerlei oude Johnnies stonden.

Duidelijk nog voor de tijd van verstelbare trekhaken.

Een van de laatste grote ‘nieuwigheden’ van John Deere, hun 5430i zelfrijdende spuit.

Er was mogelijkheid om in (bijna) elke trekker te stappen, en die van binnen te bewonderen. Dat werd zeer gewaardeerd, ook door mij. 😉

Ook proefrijden behoorde tot de mogelijkheden.

Zeer geliefd was deze John Deere 8230, en daar stond dan ook een flinke rij bij.

En voor de scheurneuzen kon er wat harder worden gereden op een ander parcour. Met voorasvering en 50-km per uur geen straf.

Huifwagen anno 2008

John Deere heeft in elk segment wel ’n trekker. Deze heeft ook nog eens verschillende uitvoeringen. Dit was een karigere uitvoering, onder meer te zien aan de oneffen vloer.

Even wennen, zo’n hydrostaat.

Voor de doorgewinterde John Deere’s fans (of fotografen 😉 ) zijn er ook JD-fietsen.

En de fotograaf zelf bestudeerd uiterst serieus de knopjes.

Op de foto met de 7530.

En toen mocht ik zelf testrijden. Hier in de 5720 met GPS besturing.

Al met al een leuke dag. Mocht je nou (veel meer) foto’s willen zien, klik dan hier.

7 Reacties

  1. Jannes

    Mooie foto’s
    Lang geleden:P

    22 augustus 2008 om 20:44

  2. maik

    greendais was mooi vond ik vooral dat rondracen met die trekkers.

    22 augustus 2008 om 21:22

  3. Sven

    Op die foto van dat parkoer daar die eerste 2 trekkers wie er aan komen zijn van het bedrijf van mijn vriend zijn vader! Op 1 van die 2 heb ik ook al is gereje

    22 augustus 2008 om 21:45

  4. Sjoerd Spiekker

    Ja die hydrostaten is even wennen, ikzelf zie daar liever een pedaaltje. Niks van de golfbanen geklikt?

    22 augustus 2008 om 23:29

  5. Tom H

    Als jij dat nou eens gezegd had dat je ging! Ik heb ook heel veel foto’s 😉 .

    23 augustus 2008 om 10:36

  6. Mooie foto’s, Thijs! Eens wat anders zo’n hydrostaat, voor de gazonmaaier-liefhebbers 😀 .

    23 augustus 2008 om 11:17

  7. @ Sven: Dan denk ik dat je Meiland Azewijn bedoeld
    @ Sjoerd: Nee, dat bord zagen we pas toen we naar huis reden 😛

    23 augustus 2008 om 14:34

Laat weten wat je van de foto's vindt en geef een reactie!

