Een agrarisch weblog

Een nieuwe aanwinst

Photobucket

Een nieuw jaar betekend meestal ook nieuwe machines. In deze categorie past ook de nieuwe voermengwagen van loonbedrijf Wieringa uit Bedum. De machine is een 22cuubs RMH van Israëlische makelij. Samen met Jan-Koos ging ik zaterdagochtend eens kijken bij twee boeren waar gevoerd werd.

Photobucket

De machine met achter het stuur Gossé.

Photobucket

Voorop zit een twee meter brede frees die het voer naar binnen werkt, het laden van de bak duurt enkele minuten.

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Aan de achterkant de 208pk sterke Deutz-motor die het geheel aandrijft.

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Met 50km/h op weg naar de volgende boer. Een flinke machine qua formaat, maar liefst 8,22m lang en 2,95m breed.

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Aan de koeien te zien smaakt het.

10 Reacties

  1. christiaan k

    mooie apertuur

    27 januari 2009 om 12:13

  2. heu

    voerde wieringa eers ook al

    27 januari 2009 om 19:06

  3. Heu: Nee, het voeren is nieuw.

    27 januari 2009 om 19:19

  4. Sjoerd Spiekker

    Auko, stappen jullie nu ook over? En ergens komt die stal me bekend voor…

    28 januari 2009 om 16:01

    • Het is nog niet de bedoeling dat wij nou ook overstappen. En waar ken je die stal dan van?

      28 januari 2009 om 19:43

  5. peter

    ja die eerste stal staat in de buurt van saaksumhuizen volgens mij ik ben hem wel eens tegen gekomen maar volgens mij gaat dit apparaat geen 50 ofwel

    28 januari 2009 om 20:14

  6. Roy

    De eerste stal staat bij Warfhuizen… Mts v Wijk-Jongman als ik me niet vergis…. of heb ik ongelijk Auko? de 2e kan ik niet thuisbrengen.

    29 januari 2009 om 14:08

  7. Roy mag door naar de volgende ronde 😉 . Tweede stal is van familie Boer in Bedum.

    29 januari 2009 om 18:06

  8. Mark

    Een loonwerker die voert? Nog nooit van gehoord/gezien 😛 Is toch haast niet te doen? Kan de boer toch veel beter zelf tijd aan besteden dan dik betalen voor de loonwerker, of heb ik dat?
    Btw wel een mooie machine! 🙂

    29 januari 2009 om 18:17

  9. Sjoerd Spiekker

    Dan heeft de loonwerker s winters ook een inkomen Mark! En om eerlijk te zijn, tis een dure hobby, voor de loonwerker. Voor een boer is gemengd voeren uitbesteden veel goedkoper (OMGEREKEND!)

    30 januari 2009 om 21:24

Laat weten wat je van de foto's vindt en geef een reactie!

