Een agrarisch weblog

Wintertarwe spuiten met een Fendt 307 en Agrifac spuit door Voshart

We gaan een maand terug in de tijd, naar 17 april om precies te zijn. ’s Ochtends was loonbedrijf Voshart met hun Fendt Farmer 307 en getrokken Agrifac spuit bezig met een perceel wintertarwe te spuiten tegen onkruid.

Photobucket

Ik was precies op tijd aanwezig om nog een paar foto’s te nemen, er werd al begonnen aan de laatste baantjes over het perceel.

Photobucket

Photobucket

Photobucket

De deels opgeklapte spuitboom in beeld. Onder de Agrifac spuit liggen grote Trelleborg banden van 65cm breed (650/65 R38) voor een lagere bodemdruk.

Photobucket

Photobucket

Deze 75pk sterke Fendt is van 1993 tot 1998 gemaakt en was tevens het kleinste model van de Farmer-serie (uit deze jaren).

Photobucket

Photobucket

Photobucket

3 Reacties

  1. edwin voshart

    mooie foto,s!!
    nouja die sproei banden zijn eigenlijks gewoon trekker banden xd
    maar me pa gebruikt ze voor het spuiten (net na het zaaien of zo),want als de gewassen ge groeit zijn dan komen er smalle aan.

    12 juli 2012 om 23:24

  2. edwin voshart

    waar is dit eigenlijks?
    achter bedum??

    12 juli 2012 om 23:25

  3. hallo auko.

    Wat was het mailadres van jou ook alweer waar ik foto’s heen kon sturen?
    dit ben ik kwijt geraakt, toen ik een nieuw emailprogramma heb gedownload.
    Ik heb namelijk een mooie reeks van een nieuwe JD 6150R

    Gr, M. de Haas

    14 juli 2012 om 17:06

Laat weten wat je van de foto's vindt en geef een reactie!

