Een agrarisch weblog

Veel Fordson’s, een paar Lanz’en en een Eicher

Vandaag gaan we verder met de blauwe trekkers die er op Verhildersum waren. Te beginnen met een Eicher werktuigendrager met bietenrooier.

Vervolgens de eerste Fordson Dexta.

De tweede aanwezigde Fordson.

Fordson Major met kleedjes.

Net zoals het geval was met de McCormicks waren de Fordsons ook flink aanwezig 😉 .

 

Zo ook deze County Super Six, van buiten wit, maar van binnen toch echt blauw.

Een Fordson E27N.

We onderbreken de Fordsons, tijdelijk; dat wel, voor deze prachtige Lanz D6006.

En we gaan weer vrolijk met de volgende Dexta.

Ach, vooruit, nog een Dexta dan maar. Dit keer een 957E.

Ook deze roestbak van een 2000 stond er. Had van mij niet gehoeven.

Dit waren de Fordsons, tijd voor deze prachtige Lanz  2206. Een echt snoepje.

En als laatste Lanz een D3606.

De allerlaatste Fordson, nog een Major.

Nou, vooruit dan, de D6006 nog één keer. Mooi ding is het. Volgensmij is het nu ook wel duidelijk dat ik Lanz’en mooie trekkers vind 😉 . Morgen natuurlijk weer meer 😉 .

7 Reacties

  1. Die Lanz zijn ook mooi dinger! 😉

    17 augustus 2007 om 20:52

  2. Daarom heeft Auko hem ook voor het laatst bewaard denk ik 😛

    18 augustus 2007 om 09:19

  3. ACS

    Fordson’s vind ik anders ook wel mooi hoor, maar ja, d’r gaat natuurlijk niks boven het geluid van zo’n gloeikop die staat te trillen op het land 8) .

    18 augustus 2007 om 17:27

  4. Erik

    Die Ford 2000 was 1 met select-o-speed en dat zie je niet veel meer. Vandaar dat hij er was denk ik. Groeten Erik

    18 augustus 2007 om 19:53

  5. ACS

    Oke, ik kon zo niks speciaals aan die 2000 zien. Behalve dan dat hij eruit zag als oudijzer, een likje vef zou wel welkom zijn 😉 .

    19 augustus 2007 om 10:00

  6. fendt

    Weer een leuke reeks eens een keer wat anders dan dat nieuwe spul 😉 😛 .

    19 augustus 2007 om 13:53

  7. ACS

    Ik vind het ook altijd mooi, één keer per jaar even ouwetjes kijken.

    19 augustus 2007 om 20:44

Laat weten wat je van de foto's vindt en geef een reactie!